maandag 28 april 2008

retro marchandise

De jaren '80 waren niet alleen geweldig op muziekvlak, ze hebben ook fantastische tv-spots voortgebracht. U kent natuurlijk de 1984-spot van Apple, maar ik herinner me ook nog levendig de spotjes voor Studio Line.

Achteraf gezien eigenlijk hilarisch simpele spotjes, bevolkt door playback-saxofoon-spelende mensen-met-big-hair, maar in combinatie met de Mondriaanstyling van de flesjes was het wel voldoende om van mij als zesjarige een L'Oréal 'brand lover' te maken. En na een paar weken zagen aan de oren van de mama stond er uiteindelijk Studio Line in de badkamerkast, ja, voor "als we gingen eten". Een effect dat de huidige "Zelfs vervormd, uw kapsel komt weer in model" (sic)-affiches in de stations niet meteen zullen hebben, maar kom.

Het tweede spotje, voor de Citroën CX GTI, vind ik ook wel erg straf. Van imagovorming gesproken!



Geen opmerkingen: