woensdag 7 januari 2009

Over Beta en 1.0 chocolade


Om het nieuwe jaar te vieren. Of om de kou te verjagen. Anyway: elke reden is een goeie om het over chocolade te hebben. Om de Tcho chocolade te proeven zul je naar San Francisco moeten. Of heb je een kloeke postduif nodig. Maar minstens zo interessant en hartverwarmend is het verhaal achter Tcho. Een start-up als geen ander. Omdat de CEO de stichter van Wired is. Of omdat de eerste die een online aankoop Herbie Hancock was. 

Maar veel meer nog omwille van het verhaal achter Tcho. Het zal de Wired invloed zijn, maar Tcho werd bijvoorbeeld in Beta gepresenteerd, zodat ze de smaak konden aanpassen volgens de reacties van de eerste consumenten. Of het verhaal achter het Taste Wheel, waardoor chocoade proeven een sensatie als wijnproeven wordt. Of het verhaal achter het design van de packaging. Of het verhaal over 3 jaar werken voor de ultieme reep chocolade.  Of omdat Tcho een Chief Chocolate Officer heeft. 

San Francisco biedt een zeer vruchtbare bodem voor lokale merken. Vroeger waren dat al Levi's of The North Face. Vandaag de dag zijn dat  Chrome en Timbuk2 bijvoorbeeld. Ik wens ze dezelfde succesvolle toekomst als pakweg Levi's. Al wens ik het Tcho toch nog ietsje meer. Lees hier alles over de geboorte van een mooi nieuw merk.

Geen opmerkingen: