De media hebben een mooi handje toegestoken om de crisis een nog iets grotere self-fullfilling prophecy te maken, maar krijgen dat toch een beetje als een boemerang terug in het gezicht. Ontslagen links en rechts en natuurlijk... gedaalde advertentie-inkomsten. The Economist maakte daarom een interessante sales presentatie, die adverteerders moet overtuigen om toch te blijven adverteren. Goeie ideeën in een leuke vormgeving, mooi. Onine advertising wordt ten voordele van de commerce net iets te veel aan de kant geschoven, maar los daarvan een knappe presentatie.
Via
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Ze gaan wel héél kort door de bocht bij het online gedeelte, inderdaad: een nietszeggend voorbeeld halen ze daar aan. Toch straf dat ze daar niet genuanceerder te werk gaan, ze zouden beter moeten weten.
Ook online kun je een merk opbouwen, kijk maar naar wat American Apparel of Delvaux doen. Alleen is het natuurlijk een kwestie van hoe je dat aanpakt...
Omgekeerd kan je ook in de krant je merk kapotmaken, zoals Carrefour doet door altijd weer met prijsdalingen en promoties uit te pakken, waarop iedereen naar de Colruyt trekt.
De lans die ze breken voor anticyclisch adverteren is wel interessant, én mooi vormgegeven!
Een reactie posten