maandag 8 oktober 2007

Van 2.0 naar 0.2


Als ik zou vertellen over alle hiep hiep hoera's rond web 2.0, dan val ik nogal in herhaling. Toch lijkt het er soms op dat 2.0 stilaan iets te veel van het goede wordt. Hoe langer hoe vaker kom ik toepasingen tegen die zo ongeveer nergens op slaan. MyPunchbowl bijvoorbeeld. Dat is een 2.0 toepassing uit de familie van de Getting Things Done: allerlei hulpmiddeltjes die ons moeten helpen ons leven te organiseren terwijl we constant met informatie en impulsen bekogeld worden. MyPunchbowl biedt dus de mogelijkheid om vrienden uit te nodigen, samen een passende datum te kiezen, je partylocatie op googlemaps te plaatsen, een checklist te maken van wat allemaal nodig is (hoeveel zakken chips, bloemkool of wortels, welke dipsaus,...), de aanwezigenlijst online te zetten en achteraf natuurlijk foto albums waarin iedereen zijn pics kan plaatsen. Natuurlijk zitten daar enkele tools in die best nuttig zijn, maar maakt dit feestjes echt leuker, vraag ik mij dan af? Ik heb alvast de indruk dat 2.0 hoe langer hoe meer afglijdt naar 0.2: het voegt ietsje toe, maar wezenlijk zijn het stilaan variaties op een thema. What's next: myfuneral.com?

Geen opmerkingen: