woensdag 17 oktober 2007

Egogoogling


Weinig wat zo aan trends onderhevig is als statussymbolen. Gister reden directeurs nog rond in Mercedessen, vandaag ben je pas kaderlid met een Audi A6 en morgen wellicht met een andere. 'Traditionele' statussymbolen als juwelen lijken dan weer wat naar de achtergrond verdwenen, ten vorodele van de technologie. Veel vriendjes op social networksites
of een massa hits op Google zijn minstens even goed voor je status. Hoe het gesteld is met je e-status ontdek je snel door jezelf te googlen, egooglen heet dat dan. Een gevaarlijke activiteit, want wat niet op Google te vinden is, bestaat niet - en plots ontdekken dat je niet bestaat is er toch wel wat over.
Het wordt natuurlijk pas interessant als je ook offline je e-status kunt verzilveren. Voor deze mensen is er deze Vanity Ring. In plaats van een diamant toont het het aantal hits dat jouw (of iemand die populairder is, die 9 staat zo zielig) naam op Google als uitkomst heeft. Van Gravanity gesproken !
Een zeer leuk project van de Berlijner Markus Kison, die eerder ook al de fantastische Charming Burka (met bluetooth!) bedacht. Meer van dattum vind je op deze site van de Universität Berlin.

Geen opmerkingen: