zaterdag 13 december 2008

In N Out Burger


Burgers zijn vaneigens zeer big in de States. Ze staan overal op de kaart en de beste burgerplaatsen zijn talk of the town. Nu is er eentje in San Francisco die zeer veel Word of Mouth krijgt: In N Out Burger. Het is een burgerresto in het verder veel te toeristische Fischerman's Wharf. Maar In N Out is een reden om er toch heen te gaan. Het is een Californische keten die enkel vestigingen heeft aan de Southwest coast. 

De keuze bij het binnenkomen is nogal beperkt. Op het menu staan: Hamburger, Cheeseburger, Double Double en French Fries. Maar er is ook een secret menu. Dat zie je niet in de shop. Dat moet je weten. Zo kun je een Flying Dutchman bestellen: een burger zonder broodje. Of een 4x4 (4 burgers, 4 sneetjes kaas), een 2x5 of een 30x20 als je zou willen. Of je frietjes animal style (met augurkjes, gesmolten kaas, geroosterde uitjes,...) Je burger kan ook animal  style natuurlijk. Of protein style, met een groot blad sla ipv een broodje. 

Geniale marketing vind ik dat. Zeer samenzweerderig en dé garantie op word of mouth. Want als je niet over de nieuwe items op het secret menu kunt spreken, kun je ze ook nooit bestellen. Ik voorspel deze vorm van marketing een mooie toekomst de volgende jaren.   Laten we het maar mysteriemarketing dopen. Of schaarstemarketing? Andere suggesties?

Geen opmerkingen: