vrijdag 14 december 2007

I am a joystick


Eindejaarslijstjes en trends voor 2008 horen voor de marketeer wellicht meer bij kerst dan pakweg een kerststal. We kunnen niet achterblijven en gaan er dus ook voor. Een van mijn favorieten van het voorbije (en meteen ook trend voor het volgende) jaar is human gaming.
Games verkopen inmiddels beter dan pakweg muziek en maken hoe langer hoe meer deel uit van hety dagelijkse leven. Nadat games lang hun inspiratie haalden uit het dagelijkse leven (patience of pinball pakweg), is nu de omgekeerde beweging ingezet: het dagelijkse leven kopieert de games! De afbeelding hierbij toont Human Snake bijvoorbeeld, jawel het gsm-game is er nu ook in real life. Pacmanhattan in NY is zo mogelijk nog straffer: Nex Yorkers die elkaar in pacmankostuums achternazitten in jawel manhattan, fantastisch toch? Daarnaast steken ook allerlei vormen van human tetris de kop op. Hetzelfde principe wordt inmiddels hier en daar overgenomen door slimme reclameboys. Het zeer coole Brand Experience Lab deed in London een actie voor de Volvocampagne "Life is better lived together" en deed volgend geniaal game in de bioscoop. Alweer bye bye traditionele reclame dus:



BRandweek noemde dit meer dan terecht een van de beste acties van 2007! Nog een lijstje om het af te leren: de 50 lijstjes van 2007 volgens Time.

Geen opmerkingen: