dinsdag 18 maart 2008

25 %

Mortierbrigade zit ook dit jaar weer achter de campagne voor de Equal Payday op 31 maart. Equal Payday is de dag tot wanneer vrouwen moeten werken om op jaarbasis hetzelfde loon te verdienen als mannen (we spreken hier van gemiddelden, of course). Dit jaar valt die dag jammer genoeg nog altijd op 31 maart.



De spot bouwt op het creatief idee 'vrouwen in solden' en draait ook situaties als deze om:



maar persoonlijk moest ik wel even nadenken voor ik het doorhad. Ik heb ook heel positieve associaties bij solden (zoals de meeste vrouwen, I suppose) en op de één of andere manier doorkruisen die in mijn geest zo wat de boodschap. Enfin.

Wat vindt u ervan, lezend publiek? Voelt u zich aangesproken?

1 opmerking:

Xaro zei

Een beetje jammer dat een spot voor meer gelijkheid gebruik maakt van een huizenhoog cliché over vrouwen en solden natuurlijk. Daarbij geloof ik niet dat bedrijfsleiders ooit zo enthousiast zijn om een vrouw aan te werven. Velen kiezen nog altijd liever een man met dezelfde capaciteiten.